آخرین اخبار
کد مطلب: 124373
رحيم‌پور ازغدي:
برجام براي کساني که مي‌گفتند چرا اين‌ همه «مرگ بر آمريکا» مي‌گوييد تجربه شد
تاریخ انتشار : 1395/09/09 09:14:45
نمایش : 2971
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: برجام براي نسل جديد لازم بود که بر سر آن هزينه داديم و تجربه‌اي شد، براي کساني که مي‌گفتند شما چرا اين‌ همه «مرگ بر آمريکا» مي‌گوييد و چرا يک‌ بار با آنها مذاکره نمي‌کنيد.
به گزارش سلام لردگان؛  به نقل از فارس؛ حسن رحيم‌پور ازغدي عصر يکشنبه در سخنراني با موضوع «نقش مقام معظم رهبري در دفاع مقدس و مقاومت اسلامي» که در دانشگاه منتظري برگزار شد، اظهار داشت: اگر جنگ منطقه را با چشم مسلح نگاه کنيم، متوجه مي‌شويم که اين جنگ ادامه جنگ هشت‌ ساله و يکي از جنگ‌هاي جهاني است و تمام جريان‌هايي که کنار صدام بودند، اکنون عليه عراق و صدام و سوريه مي‌جنگند.

وي با بيان اينکه جنگ منطقه جنگ جهاني است که بيش از 30 کشور در آن مداخله مي‌کنند، افزود: در رأس جنگ منطقه دو الي سه کشور ديده مي‌شوند اما بين 20 تا 30 کشور در اين جنگ حضور دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه سوريه تنها کشور عربي بود که به فلسطين خيانت نکرد، اضافه کرد: سوريه کشوري متفاوت است، چراکه تمام دولت‌هاي عربي به فلسطين خيانت کرده بودند و سوريه تنها کشور عربي است که خيانت نکرده و سوريه اگر نبود، لبنان آزاد نمي‌شد و غزه مقاومت نمي‌کرد و شکست‌هاي پي‌درپي رژيم صهيونيستي اتفاق نمي‌افتاد.

رحيم‌پور ازغدي به حضور ايران در سوريه اشاره و عنوان کرد: دولت عراق و سوريه بارها اعلام کرده‌اند که اگر مشورت‌هاي نظامي و فرماندهي ايران نبود، گروهک تروريستي داعش تاکنون کل عراق و سوريه را مي‌گرفت و اين نشان از قدرت نظامي و عملياتي ايران دارد که بدون اينکه حضور مستقيم داشته باشد توانسته دو کشور اسلامي را از سقوط نجات دهد‌.

وي با تأکيد بر اينکه اگر موقعيت عراق و سوريه تثبيت بماند مقاومت ضد صهيونيستي تقويت و احيا مي‌شود، متذکر شد: رژيم صهيونيستي خط مقدم استعمار غرب است و اگر سقوط کند دژ استعمار غرب شکسته خواهد شد، چراکه تمام غرب پشت رژيم صهيونيستي است و اگر بشکند تاريخ جديدي آغاز مي‌شود و تاريخ 200 ساله استعمار به هم مي‌ريزد که اين امر هم دور نيست.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي يادآور شد: در ظاهر صحنه گروهک تروريستي داعش 2 دسته آدم وجود دارند، يک گروه مزدوراني هستند که پول مي‌گيرند و گروه ديگر افراد ساده‌اي هستند که فکر مي‌کنند اين نبردي براي تشکيل خلافت اسلامي است و فريب‌خورده هستند که اين گروه قربانيان دسته اول هستند و کارهاي انتحاري و سخت بر عهده آن‌هاست و همين‌ها بودند که در اروپا حرکت‌هاي تروريستي انجام دادند، اما در پشت‌صحنه داعش، تمام قدرت‌هاي ديکتاتوري و حکومت‌هاي منطقه مثل امارات، اردن، قطر، ترکيه، عربستان قرار دارند.

رحيم‌پور با اشاره به اينکه رژيم صهيونيستي به‌ صراحت اعلام کرده که داعش در سوريه به نفع ماست، تصريح کرد: گروهک تروريستي داعش به نفع آن‌هاست و در ادامه هم داعش اعلام مي‌کند که مشکل ما حکومت سوريه است و اين نشان مي‌دهد که کشورهاي غربي از داعش حمايت مي‌کنند.

وي با بيان اينکه اگر ايران از سوريه و عراق حمايت نمي‌کرد اکنون اين دو کشور به دست آل‌سعود، رژيم صهيونيستي و آمريکا بود، تبيين کرد: اصلي‌ترين هدف اين جنگ‌ها، ايران است و حتي يکي از نگراني‌هاي کشورهاي غربي اين است که اگر جنگ در سوريه و عراق تمام شود اين نيروها در اروپا حضور پيدا مي‌کنند، پس بهتر است در همين منطقه باشند تا از بين بروند يا جبهه مقاومت را بشکنند.

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد: مي‌خواهند سوريه را به سه کشور و ايران را به پنج تا هفت‌ کشور تجزيه کنند و حتي نقشه ايران جديد را منتشر و تقسيمات را براساس قوميت و مذهب پيش‌بيني کرده‌اند و مي‌خواهند جنگ قومي و شيعه و سني راه‌ بيندازند و وقتي جنگ راه بيفتد رسماً جنگ جهاني است که همه کشورها به شعله‌ور شدن آن کمک مي‌کنند و فقط اسم آن جنگ داخلي است.

رحيم‌پور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فتنه 88 افزود: کشورهاي غربي نشان دادند که فقط منتظرند يک درگيري در ايران شروع شود تا به آتش آن دامن بزنند.

وي تصريح کرد: عده‌اي جنگ 8 ساله را جنگ ايدئولوژيکي و انقلابي مي‌دانستند، حال‌ آنکه جنگ جدا از اسلام جنگ وطن بود و منطقه نفت‌خيز کشور سقوط کرده بود، اما همه مي‌دانيم کساني خاک ايران را حفظ کردند که ايراني مسلمان بودند و براي دفاع از اسلام و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي جنگيدند و امروز هم کساني مي‌گويند نبايد در منطقه بجنگيم اما ترامپ اقرار مي‌کند که حمله به سوريه برابر با حمله به ايران و روسيه است و ما نمي‌توانيم با آن‌ها وارد جنگ شويم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي داز سخنان خود با اشاره به قرارداد برجام گفت: ما به تمام تعهداتمان عمل کرديم، اما آن‌ها به 90 درصد تعهداتشان عمل نکردند، اين قرارداد آزمايشي لازم براي نسل جديد بود که بر سر آن هزينه داديم و تجربه‌اي شد براي کساني که مي‌گفتند شما چرا اين‌ همه «مرگ بر آمريکا» مي‌گوييد و چرا يک‌بار با آن‌ها مذاکره نمي‌کنيد! با اين ‌حال ما از پيشرفت خود در اين زمينه عقب مانديم و جبران عقب‌ماندگي هزينه دارد و جلوي نهضت علمي که رخ‌ داده بود گرفته شد، در حالي‌ که ما مي‌توانستيم تجربه نکنيم، چراکه کافي است عقل خود را به کار اندازيم که آمريکا چرا بايد پيشرفت ما را بخواهد.

رحيم‌پور تأکيد کرد: بعضي‌ها در مورد جنگ‌هاي منطقه هم مي‌گويند بياييد تجربه کنيم و به کشورهاي منطقه کمک نکنيم، اما بايد بدانيم که اگر امروز و در خارج از مرزها کمک نکنيم چندين سال بعد بايد در داخل و با چند برابر هزينه بجنگيم؛ شايد که موفق شويم، بايد بدانيم ملت ايران موش آزمايشگاهي نيست و کاري که در هسته‌اي با ما کردند را صد برابر در جنگ‌هاي منطقه‌اي با ما مي‌کنند و اگر ايران ضعف نشان دهد و تسليم وعده‌ها شود و کشورهاي منطقه را رها کند به دو سال هم نخواهد رسيد که ايران را خواهند گرفت.

وي ادامه داد: اگر در مسائل منطقه‌اي کوتاهي کنيم تروريسمي صد برابر وحشي‌تر در ايران به اسم قوميت، مذهب، جنگ آب و تمام اختلافاتي که هست، اتفاق مي‌افتد.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از کساني که مي‌گويند بايد به فکر منافع مادي خود باشيم، بيان کرد: منافع ملي از امنيت، اقتصاد و رشد علم حاصل مي‌شود و وقتي امنيت نباشد رفاهي هم وجود نخواهد داشت و نبايد تصور کرد که اگر به عراق و سوريه مسلط شوند پشت مرزهاي ايران به احترام آريايي بودنمان مي‌ايستند و به ما حمله نمي‌کنند، چراکه هدف اصلي آن‌ها ايران است.

رحيم‌پور توضيح داد: اکنون ما در موضع قدرت و در خارج از ايران، جنگ را مديريت مي‌کنيم، در حالي‌ که اگر اين کار را نکنيم بايد در سال‌هاي آينده از موضع ضعف و منفعلانه دفاع کنيم و چندين برابر هزينه دهيم.

وي در پايان تشريح کرد: ايران هوشمندانه‌ترين نوع جنگ را بدون هزينه و بدون حضور مستقيم نيروها مديريت کرده و باعث شده است که مديريت جنگ بر عهده ما باشد و بايد بدانيم که سوريه براي ايران مي‌جنگد نه ايران براي سوريه درواقع عراق و سوريه سپر ايران شده‌اند چراکه درنهايت همه باهم يک جبهه متحد هستيم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس